Zayıflama Motivasyonu!

Bir çok kişinin diyet ve zayıflama çabalarındaki en önemli handikaplarından bir tanesi de diyeti veya zayıflama egzersizlerini, zayıflama kürünü yarıda bırakmaktır. Elbette bu tür yarım bırakmaların en sık görülen nedeni zayıflama konusunda motivasyon eksikliğidir. Motivasyon yetersizliği aslında hayatımızın bir çok alanında bizleri başarısızlığa sürükler. Daha net bir ifadeyle, sadece zayıflamak için değil, günlük hayatta karşımıza çıkan her türlü zorlukta (yabancılar buna challenge diyor) motivasyonun yeterli veya yetersiz olması bu zorluklara takılıp kalma ile zorlukları aşma arasındaki ince çizgiyi tayin ediyor.

Peki ne yapmamız gerekiyor? Elbette zayıflama motivasyonunu sağlam tutmaktan başka yapabileceğimiz bir şey yok. Ayrıca başka bir şey de yapmaya gerek yok. Olmak ya da olmamak gibi. Zayıflama özelinde bunun cevabı çok basit ama uygulaması bir o kadar zor. Şimdi sizlerle zayıflama sürecinde motivasyon nasıl ayakta tutulur, motivasyon kaybının nedenleri nelerdir. Motive olmak için neler yapmalıyız bunları açıklayalım.

Motivasyon denen şey, bir insanın hiç bir dış etkene aldırmadan bir konuda bir şeyi başarma konusundaki yoğunlaşma ve kararlılığıdır. Bu kararlılık er geç başarıyı getirecektir. Ancak gerek insanın ruhsal yapısı gerekse dış etkenler bu motivasyonun kaybolması için elinden geleni yapar. Yani bir taraftan kendimizle, zihnimizdeki olumsuz düşüncelerle mücadele edeceğiz. Diğer yandan da tüm olumsuzluklara ve dış etkenlere aldırış etmeden yolumuza devam edeceğiz. 

Öncelikle zayıflama çalışmalarımızda bizleri olumsuz etkileyen umutsuzluk, kendine güvensizlik, başaramama hissi gibi bizleri içten çökerten duygulardan kurtulmamız gerekli.  Ancak unutmayın ki Motivasyonu Sağlam Olan Zayıflar kuralı her zaman işler. İşin neticesini düşünüp hedefimize ulaşmak için sabretmeyi ve dua ederek zayıflamayı öğrenmemiz gerekiyor. Burada dua zayıflatır mı diye soracağınız biliyorum. Şayet dua etmek size moral ve motivasyon kazandıracaksa elbette zayıflatır. En azından diyetinizi yarıda bırakmanıza mani olur.

İkinci olarak dışarıda olup bitenlerle fazla ilgilenmemek gerekiyor. İnsanlarla mesai saatleri aralarında yemeğe gitmek zorunda değilsiniz. Bir elma yiyerek açlığınızı bastırabilirsiniz. Çok sevdiğiniz tatlıları daha nadiren yemeniz sizlere hiç bir şey kaybettirmez. Bunun için diyet günlüğü yapmak oldukça işe yarıyor. Bu sayede hem motivasyonumuz en üst seviyede ayakta kalıyor hem de tecrübelerimizi anı anına aktarmak oldukça zevkli bir iş. 

Bir de tartılma meselesi var. Bazıları sık tartılmanın zayıflamada motivasyonu eksilttiğini iddia ediyorlar. Bana kalırsa 2 günde 1 tartılmanın hiç bir zararı olmaz. Aksine bizlere destek oluyor. 

Spor ve egzersiz yapmak insanın moralini düzelten bir etkinlik ve kilo vermede hem işimizi kolaylaştırıyor hem de moralin en üst düzeyde kalmasına yardımcı oluyor. Zayıflamak için motivasyonun korunması ile ilgili olarak söyleyeceklerimiz şimdilik bu kadar. İlerleyen zamanlarda bu konuya eklemeler yapmaya devam edeceğiz.

Zayıflama Motivasyonu! Zayıflama Motivasyonu!

HEMEN SİZİ ARAYALIM!

Kapınıza kadar gelen yemeklerle formda kalmanın ve kilo vermenin en kolay ve ekonomik yoludur.